Onze voeding

De kwaliteit van onze Westerse voeding is achteruitgegaan door de milieuvervuiling en de vele bewerkingsprocessen dat ons eten ondergaat. We krijgen steeds meer ongezonde verzadigde vetten en transvetten en geraffineerde witte suikers binnen en onze voeding zit vol chemische geur- , kleur- , smaak- en bewaarstoffen.

shutterstock_288575585

Daarnaast leven we in drukke tijden en grijpen we vaker naar kant-en-klare maaltijden of we eten te eenzijdig. Hierdoor krijgen we te weinig gezonde en essentiële voedingsstoffen binnen, met de gekende welvaartsziekten (obesitas, hart- en vaatziekten, allergieën en intoleranties) en allerhande kwaaltjes (maag-en darmklachten,  slechte nachtrust, gebrek aan fut en energie,…) als gevolg.

We worden wel steeds ouder, maar we worden niet gezond ouder. Ziektes worden  beter bestreden waardoor de levensduur wordt verlengd, maar dit is slechts symptoombestrijding. Het is beter om de oorzaak aan te pakken en gewoon gezond ouder te worden. Orthomoleculaire voedingsprincipes geven je de sleutel tot gezondheid.

GEZONDE VOEDING IS PURE EN ONBEWERKTE VOEDING

shutterstock_744297157

Door te kiezen voor seizoensproducten en onbewerkte of biologische voeding in de juiste verhoudingen zorg je ervoor dat je optimaal gebruik kan maken van de vitamines, mineralen en de juiste koolhydraten, eiwitten en goede vetten die in voeding aanwezig zijn en je lichaam nodig heeft.

Door volgens de orthomoleculaire voedingsprincipes te eten, zal je in eerste instantie meer energie krijgen en op langere termijn ook profiteren van andere gezondheidsvoordelen zoals:

  • Sneller gewichtsverlies
  • Betere nachtrust
  • Hogere weerstand
  • Minder depressieve gevoelens
  • Stressbestendiger
  • Geen opgeblazen gevoel meer na het eten